041 619 125 info@os-vipava.si

Arhivi

Zvoki glasbil

Dec 16, 2019

2. in 3.razred so uživali ob zvoku glasbil.

Bogatenju znanj in izkušenj učencev na naši šoli namenimo veliko pozornosti. Učenci so vključeni v najrazličnejša tekmovanja, zimujejo na Rogli in bivajo v Ankaranu, gostujejo v različnih državah ali sami postanejo gostoljubni do obiskovalcev.  Različne izkušnje otrok bogatijo tudi nas, učitelje, ki z njimi delamo. Projekt SKUM, v katerega je vključena naša šola, ponuja bogatenje izkušenj učencev na podlagi ciljev učnih načrtov in letnih priprav ob srečanju z umetniki ali z umetniškimi institucijami. Rezultat takega srečanja v prejšnjem mesecu je umetniška interpretacija četrtošolcev in goških učencev na prireditvi Naše zvezde.

Ker poskušamo bogatiti pouk v čim več razredih, smo v decembru organizirali posebno urico za učence 2. in 3. razreda matične šole. Umetnik Andrej Fon, doma iz Sežane,  biva in dela v Ljubljani, je multiinstrumentalist, izreden improvizator, poznamo ga tudi iz avantgardnih godbad, saj je mojster v produciranju zvočne slike iz vsakodnevnih predmetov, recikliranega materiala in ljudskih glasbil vsega sveta. Pred učenci je zaigral na slovenski drumlici, afriški  kalimbi in makedonskih gajdah, zazvenele so tudi dude iz plastične slamice, rokavice in konzerve. Po improviziranem muziciranju je učence povabil k izdelavi zvočila iz slamice, katerega zvok je spominjal na oboo ali klarinet. V zadnjem delu ure so učenci lahko ustvarjali zvočno zgodbo s pomočjo svojega novega instrumenta in ob instrumentih, ki jih je prinesel umetnik. Glavni dirigent je bil seveda umetnik sam, a ker take vloge ne mara preveč, je med improvizacijo poskrbel za bogastvo zvokov s svojim klarinetom.

Projekt SKUM je namenjen raziskovanju novih možnosti ustvarjanja tako umetnika, kot tudi učencev. Učiteljice in profesorica dr. Branka Rotar Pance, redna profesorica Akademije za glasbo, ki nas je ob tej priložnosti tudi obiskala in sledila delu dveh ur, pa za vsebine damo pobudo, jih koordiniramo, usklajujemo, organiziramo, analiziramo in predlagamo izboljšave. Staršem smo vedno znova hvaležni, da s pisno privolitvijo podpirajo tako delo.

Bogatejši smo vsi, ki smo prisostvovali uri muziciranja. Učenci so nas znali z odločnim ritmom, polnim zvokom in z vztrajnostjo popeljati v nova doživetja improvizacije, na trenutke smo celo zaznali osnove skupinske meditacije. S tem nikakor ne mislimo na kakšna globoka meditacijska doživljanja, ampak na čisto preprosto doživljanje zvočnosti sošolcev kot skupine. S svojim doživljanjem zvoka zliti se v oazo okolja in povzročati njeno mehko valovanje še naprej, se lahko pokaže kot izkušnja v sodelovanju med ljudmi.

Nadja Rodman Koradin

Najbolj iskano

(Skupno 125 obiskov, današnjih obiskov 1)
Dostopnost