Kako smo se lotili pouka na daljavo učitelji tujih jezikov
Pouk na daljavo se je prevesil v četrti teden. Učitelji smo bili primorani zaplavati, kakor smo vedeli in znali. Na poti so v nas butali večji in manjši valovi. Večkrat kot ne, smo se potopili, a ponovno smo zaplavali na površje. Postali smo vešči poučevanja na daljavo.
Sem učiteljica tujih jezikov, zato se bom osredotočila na pouk le-teh. Razlika med običajnim načinom poučevanja in sedanjim je ta, da učitelji uporabljamo veliko več spletnih orodij, kot smo jih kdaj koli prej. To je edina svetla točka, ki jo vidim v poučevanju na daljavo. Končno imamo namreč čas, da se posvetimo odkrivanju dobrih in še boljših programov, aplikacij, ki omogočajo izdelavo prijaznega gradiva za učence. Imamo to »srečo«, da je veliko ponudnikov omogočilo prosti dostop do konca junija 2020. Najbolj naporen je bil prvi teden. Takrat smo šele ugotavljali, kako določena spletna orodja sploh delujejo: učili smo se tako učitelji kot učenci. Porabljenega je bilo (in je še vedno) ogromno časa.
Za poučevanje jezikov so se do sedaj odlično izkazali Kahoot, Wordpad in Quizlet, s pomočjo katerih učencem pripravljamo predvsem vaje za utrjevanje snovi v obliki različnih kvizov. Poleg teh sta zelo uporabna LearningApps, ki učencem omogoča, da se učijo preko miselnih iger, ter Live worksheets, ki učiteljem omogoča, da za otroke ustvarijo interaktivne delovne liste. Pri pouku je pomembno tudi, da učenci slišijo tuj jezik, zato uporabljamo cd-je, ki/če so bili priloženi k učbenikom, na youtubu iščemo zanimive videe, ki pomagajo pri učenju izgovorjave in nenazadnje snemamo sebe, da lahko učenci slišijo razlago. K uporabi nas vabijo programi kot so npr. Jitsi Meet, Zoom ali googlov Meet, ki omogočajo izvajanje videokonferenc.
Poleg vsega omenjenega večina učiteljev tujih jezikov na naši šoli uporablja spletne učilnice, arnesove in googlove. Predvsem na predmetni stopnji so učilnice zelo uporabne, saj učenci na enem mestu najdejo gradivo, ki ga za določen predmet potrebujejo; ni jim treba med vso e-pošto iskati, kaj jim je učitelj poslal. Spletne učilnice omogočajo komentiranje dogajanja na enem mestu, so kot neke vrste družabno omrežje, učiteljem pa olajšajo spremljanje napredka učencev.
Seveda pišem le za prve tri tedne. Ne dvomim, da bomo v naslednjih tednih spoznali še več novosti in pridobili številna znanja. Skrbi me le, da nas učenci na koncu pandemije ne bodo več potrebovali v živo, v navadnih učilnicah …
Maruška Rojc