Skoči na glavno vsebino
041 619 125 info@os-vipava.si

Splet je za odraščajoče posameznike pomembno socializacijsko okolje v katerem prevzemajo socialna pravila, navade in vrednote. Internet otroku kot uporabniku ponuja zabavo, pridobivanje znanja in informacij, obenem pa tudi deljenje lastnega znanja in veščin. Omogoča vzpostavljanje in vzdrževanje stikov z vrstniki in interesnimi skupinami.

Poleg priložnosti so na spletu seveda prisotna tudi tveganja. O teh so učenci od 6. do 9. razreda razmišljali v torek, 2. novembra in sicer na spletnem izobraževanju o pasteh in nevarnostih na internetu. Pripravil ga je Safe.si v sodelovanju z IGLU teatrom. Učenci so bili opozorjeni, da so lahko na internetu tarča zavajajočih informacij in zlorabe osebnih podatkov, priča nasilni ali seksualni vsebini ter žrtev spletnega medvrstniškega nasilja. Izpostavljena je bila tudi prekomerna uporaba interneta.

Ker današnji otroci ob tehnologiji odraščajo, je v strokovnih krogih kar nekaj časa prevladovalo mišljenje, da ti hitro in učinkovito usvajajo veščine uporabe interneta a praksa kaže, da je teorija o ti. digitalnih domorodcih le mit. Za razvoj ustrezne kritične drže, digitalnih veščin in učinkovite uporabe tehnologije otrokova surova izpostavljenost internetu namreč ne zadostuje. Ključnega pomena sta kontekst in kvaliteta uporabe.

Z namenom minimiziranja negativnih vplivov ter spodbujanja pozitivnega doprinosa interneta k otrokovemu življenju, je ključno, da starši vzpostavite pravila in prakse, ki so usmerjena v otrokovo uporabo tehnologije. Pri tem razmislite:

  • Kakšen zgled dajete otroku z lastno uporabo naprav. Ne le s samo količino uporabe ampak preko vsebin, tj. katerim aktivnostim na spletu (npr. razvedrilne ali izobraževalne) vi sami dajete prednost. Pri tem je smiselno razmisliti tudi o priložnostih oziroma situacijah v katerem posamezno napravo uporabljate.
  • Kolikšno dostopnost omogoče otroku do posamezne naprave. Razmislite tako o časovni kot prostorski razpoložljivosti, npr. ali si otrok določeno napravo lasti (pametni telefon) ali si jo deli z drugimi (stacionarni računalnik); kje se naprava znotraj doma nahaja (npr. ali je v otrokovi sobi in tako stalno na voljo ali v ločenem prostoru) ipd.
  • Kako uravnavate oziroma posredujete pri otrokovi uporabi naprave. To lahko naredite s postavitvijo pravil uporabe (tj. časovno in tudi vsebinsko ustrezno omejite uporabo); pogovorom o varni uporabi interneta; z uporabo programske opreme za nadzorovanje ter omejevanje dostopa do posameznih vsebin ter predvsem preko skupne uporabe interneta ali izražanjem interesa za otrokove aktivnosti na internetu.

Aktivno spremljanje in vključenost v otrokovo uporabo interneta zahteva, da starši le-tega učinkovito uporabljate. Ne bodite torej pozorni le na otrokovo znanje in veščine uporabe ampak razvijajte tudi lastno internetno pismenost.

Več nasvetov in smernic za starše najdete na Safe.si.

 

Pripravila: Živa Vidic, šolska svetovalna delavka

(Skupno 47 obiskov, današnjih obiskov 1)
Dostopnost