041 619 125 info@os-vipava.si

Na Gočah imamo letos tudi krožek razmišljanja (več o projektu si lahko preberete na koncu tega članka). Na tem mestu pa bom raje najprej predstavila, kako poteka krožek na naši šoli.

Z otroki smo pred počitnicami imeli dve srečanji. Prvič smo spoznali metodo PNZ (Pozitivno, Negativno, Zanimivo). V dveh skupinah smo iskali prednosti, slabosti in zanimivosti pri trditvi oz. vprašanju Kaj če bi imeli ljudje tri roke namesto dveh? Kakšne argumente smo našli, si lahko pogledate na spodnji fotografiji.
Na drugem srečanju smo spoznali tehniko – UVD (Uvidi Vse Dejavnike). Najprej smo se resnično nasmejali vsem »neumnostim« in težavam, ki so se nam pripetile, ker nismo upoštevali vseh dejavnikov (npr. za na morje smo spakirali čisto vse, pozabili smo le … kopalke ☺ Ali pa: družina se pripravlja na piknik in pripravi res čisto vse potrebne stvari za odhod. Ko pa se usedejo v avto, se oče spomni, da nimajo goriva.) Našteli smo še nekaj takih primerov in ugotovili, da jih je v resničnem življenju kar precej. Potem pa smo razmislili o vseh dejavnikih, na katere moramo pomisliti, če želimo domov pripeljati domačo žival. Otroci so povsem samostojno našli kar 32 dejavnikov oz. vprašanj, ki si jih zastavimo pred prihodom živali v naš dom! Res so pokazali, da zmorejo na stvari pogledati širše in bolj kreativno. Vse pohvale! Le kdo bi pomislil na to, kako se bo nova žival razumela z živalmi, ki jih že imamo doma? Ali pa na to, kako bomo organizirali prevoz živali do doma? In še mnogo drugih … Te dejavnike delimo tudi z vami, da boste staršem znali povedati, zakaj si želite domačo žival in jim dokazali, da ste pomislili na čisto vse ☺.

Upamo, da nam bodo razmere tudi v naprej dopuščale izvajanje krožka v živo. Radi bi spoznali še druge tehnike, ki nas spodbujajo k drugačnemu ustvarjalnemu razmišljanju. Drugače se bomo pa preselili na Zoom ali v spletno učilnico. To bo za otroke, ki že sedaj tako dobro razmišljajo, prava mala malica ☺.

NEKAJ BESED O PROJEKTU: V okviru operacije LAS Vipavska dolina “Spodbujanje ustvarjalnega in inovativnega razmišljanja med mladimi – MLIN” Razvojna agencija ROD Ajdovščina pripravlja izobraževanja za učitelje z namenom, da v osnovnih in srednjih šolah začnemo s krožki razmišljanja. V državah po svetu je to že ustaljena praksa, nekatere šole imajo to vključeno celo v redni program. Izobraževanje CoRT 1 & 4 vodi Nastja Mulej, magistrica komunikologije, univerzitetna diplomirana ekonomistka in univerzitetna diplomirana sociologinja, specialistka za uspešno reševanje težav, ustvarjalno soočanje z izzivi, učinkovito vodenje ljudi, sestankov in projektov, timsko sodelovanje – edina licencirana trenerka tehnik razmišljanja in delovanja po de Bonu.
Preko ZOOMa smo združeni učitelji različnih šol iz občin Ajdovščina in Vipava. Tekom celoletnih izobraževanj bomo spoznali 26 najbolj učinkovitih metod, ki spodbujajo ustvarjalno razmišljanje in soočanje z izzivi. Krožek na naši šoli izvajam z nekaterimi učenci 2. in 3. razreda. Mogoče se na začetku zdi, da so ti otroci še premajhni, vendar se nam je hitro izkazalo nasprotno. Ob primernih trditvah, vajah in spodbudi učiteljice, lahko zelo dobro delajo tudi že 8-letniki. Trudila se bom, da bom predstavljene tehnike in metode razmišljanja čimbolj približala otrokom.

Anita Čujec

(Skupno 155 obiskov, današnjih obiskov 1)
Dostopnost