»Radovednost je pomembna človeška lastnost, ki ima zelo velik vpliv na naša življenja in našo uspešnost. Spodbuja učenje in raziskovanje učencev. Radovedni učenec je bolj nagnjen k aktivnemu učenju, k raziskovanju. Pri pouku postavlja vprašanja, raziskuje, analizira, sklepa, utemeljuje.
Tak učenec je navdušen nad učenjem, zanima ga snov in je notranje motiviran. Vse to pripomore k boljšim učnim dosežkom. S pridobivanjem novih znanj in spoznanj je učenec bolj opolnomočen za delovanje v družbi. Z zaupanjem v svoje znanje si učenci krepijo samozavest ter se v šoli lažje znajdejo. Radovednost spodbuja ustvarjalnost, razmišljanje izven ustaljenih okvirjev. Vse to pripomore k iskanju novih, inovativnih rešitev. Radovednost spodbuja empatijo in razumevanje drugačnosti.
V hitro spreminjajočem se svetu je radovednost ključna za prilagajanje novim tehnologijam, idejam in trendom. Radoveden učenec ohranja veselje do učenja in spoznavanja novih vsebin. Je vztrajen in se zmore prilagoditi številnim spremembam.«
Ravnateljica OŠ Draga Bajca Vipava, Mojca Pev
Tudi na naši šoli smo se v Tednu otroka posvetili raznolikim aktivnostim, s katerimi smo se navezovali na je letošnjo temo “Zakaji in zatoji radovednosti”.
V času podaljšanega bivanja so učenci razredne stopnje raziskovali čutila, s katerimi zaznavamo in spoznavamo svet okoli nas. Najprej smo se posvetili sluhu in se naučili v abecedi gluhih prikazati svoje ime. Igrali smo se raznolike igre za prepoznavanje zvokov »Kdo me je poklical?«, »Osliček, kdo te jaha?«, poslušali glasbo, prepoznavali glasbila ter spoznavali nove zanimive zvoke.
Z izvajanjem vaj za krepitev očesnih mišic smo skrbeli za naš vid, pogovarjali smo se o slepoti in življenju slepih oseb. Učili smo se, kako slepi osebi pomagamo pri prečkanju ceste ali kako ji pomudimo stol ter spoznali Braillovo pisavo. Učenci so ugotovili, da je brati knjigo v Braillovi pisavi precej zahtevno, naučili pa so se v pisavi slepih napisati svoje ime. Najmlajši so s tipom prepoznavali predmete, se igrali Slepe miši, prepoznavali obraze in osebe, četrtošolci pa so izdelovali žogice za sproščanje.
Pripravili smo raznolike dišavnice in izdelali skrivnostne vrečke vonjav, na delavnici Veš kaj ješ? pa so tretješolci prepoznavali okuse in se ob tem zelo zabavali.
Drugošolci pa so najprej z vso radovednostjo izvajali zapletene eksperimente, nato pa na preizkus postavili tudi našo radovednost. Ste morda opazili kaj novega na naši šoli? Njihov Gibalni labirint nas z izbranimi vajami nagovarja h gibanju.
Nekaj še pripravljamo… Ste radovedni? To je dobro.
Kot so zapisali na Zvezi prijateljev mladine Slovenije, ki program Teden otroka organizira že od leta 1954: »Radovednost je ena največjih človeških vrlin. Nihče ne ve točno, kako izgleda. Ampak ko se pojavi, vse okoli nas postane izjemno zanimivo, saj ti kar naprej postavlja takšna in drugačna vprašanja, na katera moraš najti odgovore. Lahko te “začara” v mestu, gozdu, knjižnici, ob morju, v kuhinji, ko gledaš film ali bereš knjigo, pri malici, ko se vozimo z avtomobilom, v muzeju … pravzaprav vsepovsod. Če jo boste opazili, hitro opozorite tudi vaše prijatelje, da bo tudi njim odprla vrata v ta izjemni svet tisočerih vprašanj in odgovorov, v katerem ni nikoli dolgčas.«
Zapis pripravila Urška Milač