Skoči na glavno vsebino
041 619 125 info@os-vipava.si
Select Page

V petek, 17. januarja je v ajdovski Hiši mladih v Palah potekalo srečanje za Otroški parlament, katerega smo se udeležile tudi predstavnice naše šole. Učenke Lucija, Maja, Blažka, Larisa, Evelin in Lucija ter mentorica Urška Milač smo z udeleženci in njihovimi mentorji iz ajdovskih osnovnih šol razpravljali o temi letošnjega 35. Otroškega parlamenta, to je šolski sistem. Srečanje je organiziralo Medobčinsko društvo prijateljev mladine Ajdovščina, pogovor pa je vodila športna psihologinja Nastasja Minja, ki je učence z vajami, vprašanji in izzivi usmerjeno vodila skozi raziskovanje šolskega sistema.

Mladi udeleženci so na srečanju odgovarjali na vprašanja:

  • Kaj bi se po njihovem mnenju moralo spremeniti, da bi se stvari v šolskem istemu obrnile na bolje?
  • Kako se v šolskem sistemu počutijo učenci, učitelji, starši, odločevalci na Ministrstvu za vzgojo in izobraževanje?
  • Kako bo po njihovem mnenju izgledala šola, ki jo bodo obiskovali njihovi otroci?
  • Kdo lahko po njihovem mnenju spremeni stvari v šolskem sistemu in kdo je odgovoren, da se nekaj spremeni?
  • Zakaj menijo, da so danes stvari v šolskem sistemu takšne kot so?
  • Kaj bi lahko naredili, da se predlogi upoštevajo?

Predstavnice naše šole so v pogovorih in predstavitvah na srečanju aktivno sodelovale in prispevale dobre ideje, podajale predloge in delile svoja mnenja. Pri predstavitvah so se nekatere naše učenke pogumno izpostavile in pokazale svoje dobre govorne spretnosti. Da učence tema šolskega sistema močno zanima, je bilo mogoče opaziti že na pripravljalnih sestankih na naši šoli, kjer smo večinoma le s težavo končali pogovore ob za to predvidenem času. Na samem srečanju pa so bili udeleženci tako motivirani za predloge, da so slabe tri ure srečanja kar prehitro minile.

»Boljši učni načrti, enaki kriteriji, boljše vzgojno delovanje šol, slabi odnosi učenec – učitelj, preveč ocenjevanja, premalo športa, slab posluh za želje učencev, več vključevanja učencev in praktičnega pouka, neupoštevanje učencev pri organizaciji prehrane, šolskih izletov, slabo organizirani šolski prevozi, slabi učbeniki, manj predmetov ali več medpredmetnega povezovanja, manj snovi, manjši razredi, mešane skupine tudi z drugih razredov, preveč stresa in skrbi glede prihodnosti, …«

Vse to so teme, ki so se jih učenci na srečanju dotaknili in izpostavili, kako dobro je, da imajo priložnost o tem usmerjeno govoriti. Takih pogovorov si želijo več tudi v šoli, tako bi lažje uresničevali želje in potrebe tako učencev, kot tudi učiteljev in staršev. Mladi udeleženci bi v pedagoškem trikotniku med šolo, učenci in starši oglišče staršev prepustili učni snovi, saj si želijo več zaupanja staršev do učiteljev in učenci bi tako lahko postali bolj odgovorni. Zelo zrelo izhodišče za razmislek so podali mladi udeleženci v odgovoru glede odgovornosti za spremembe v sistemu šolanja: »Odgovorni so tisti, ki hočejo, da se kaj spremeni.«

Naša dekleta so se s srečanja vračala s prijetnimi vtisi in pravijo: »Ko tako greš in se pogovarjaš z učenci z drugih šol, šele spoznaš, da naša šola je prav v redu.«

S skupino mladih parlamentarcev v OŠ Draga Bajca Vipava bomo nadaljevali z našimi srečanji in pogovori o šolskem sistemu in se na šoli pripravljali na predstavitev naše izbrane teme marca v Ajdovščini.

Zapisala: mentorica Urška Milač

 

(Skupno 90 obiskov, današnjih obiskov 1)

Orodna vrstica za dostopnost